Wednesday, June 5, 2019

Make Mano : GM Kopitiam , Cafe terbaik di Gua Musang.

Saim kawe hokni meme lapa peda sokmo..

Gu lawan lapa peda, sebab tu kitore berhenti sini.

Sebelum bulan puasa ni, ambo and the gang telah singgah di satu kopitiam di bandar baru Gua Musang. Time tu kitore on the way ke Cameron Highland sajo-sajo nok ambil angin sejuk sebelum bulan puasa.

Design kedai dia sangat selesa dan rusty gitu.

 Persekitaran cafe ni sangat cozy(selesa) dan aircond pun sejuk. Ambo sangat particular bab aircond di kedai..sedap setaro mano pun kedai tu kalu panas supo neraka ambo meme tok masuk.

 Konsep kopitiam ekslusif dan selesa. Berbalik kepada GM cafe, konsep dia ala kopitiam ala white coffee, meme cantik deko dia dengan elemen kayu dan antik yang bersih. Pelayan pun boleh tahan peramah. Masa kitorang sampai kedai baru bukok, dalam pukul 10.30 pagi gitu. Sini juga ada free Wifi!!

 Menu dia meme padat dan banyak..memang rambang mata. Tapi kawe order Club Chicken sandwich, dua lagi gu lawe order chrispy chicken wings dan mee goreng mamak. Maso tu laksa dan sup tak siap lagi. Makanan cepat juga di serve. Terbaik!



Kecurr dop? Napok dop fries dia hok panas-panas dan rangup.. Meme sedap make bersulam denge sandwich.

Club chicken sandwich meme sedap, walaupon sangat basic, dalam dia ada isi ayam dan telur dan salad segar. Meme kenyang kalu demo tok share dengan saing2. Club Sandwich mari dengan fries. Meme kenyang! Tapi kawe sempat curi chicken wing crispy. Meme sedap tok nipu. Daging ayam dia fresh dan tidak berminyak sangat. Rasa rempah dia rasa dalam daging, bukan hanya di Batter/tepung salut dia sahaja. Juicy sangat wings dia..tapi takdop minyok sangat.

Sedap sungguh dan rangup. Meme tok cukup satu pinggan .

Mee goreng mamak dia standard mee goreng mamak hok jadi. Ado banyak jugok lauk meme mengenyangkan. Tok nyesal oder . Ado banyak lagi menu lain yang menarik tapi kitore plan nok makan rringan-ringan jah sebab jauh lagi nok jale..
Meme kenye molep walaupon side dishm blako.

entrance dia sangat simple. anda bulih juga minum di luar kalu tok suko aircond.


Kalu sapo2 mari alah Gua Musang, jange lupa singgah sini meme dok nyesa.

 Kedai : GM Cafe, Bandar Baru Gua Musang

No comments:

Post a Comment